dissabte, 23 de febrer del 2008

Taxis a banda

SANTS · El suplement de 2,10 € per als taxis a l'estació fa perdre clients tot i el reclam del TGV PARADA · Els taxistes demanen recuperar l'antic estacionament a la plaça



Un usuari despistat que arriba a l'Estació de Sants espera un taxi sota les lletres que donen la benvinguda a l'estació, a la plaça del Països Catalans. No sap que aquesta parada, des que van començar les obres a l'Estació de Sants ara fa dos anys, està inactiva. També desconeix que el servei té un suplement de 2,10 euros. La parada ja no existeix, i no està permès que els taxistes pugin clients en aquest tram d'estació. La Guàrdia Urbana és qui s'encarrega de vigilar que això es compleixi, tot i que a vegades sembla que facin els ulls grossos. Però alguns taxistes, com en Chus, no acaben de tenir clar si la normativa especifica la descàrrega de gent en aquest punt. Altres se salten la norma i deixen els seus viatgers on els ho demanen.
"La parada de taxis hauria d'estar als dos costats de l'estació, juntament amb les parades d'autobús metropolità", comenta un taxista indignat amb la distribució actual dels voltants de l'estació. L'emplaçament de la parada de taxis, que s'ubica a la plaça Joan Peiró i té una quadrícula amb cabuda per a 80 taxis, és un element de discòrdia per a molts taxistes, que culpen l'actual situació de la poca afluència de clients. "Hem demanat que hi hagi les dues parades", explica en Manel Martín referint-se a les anteriors parades de taxis (la ubicada a la plaça dels Països Catalans i l'actual). "De moment s'està gestionant la demanda, i potser d'aquí a un parell de setmanes tindrem la resposta", continua explicant el taxista. Aquests últims dies ha sentit a dir que la parada de taxis d'Atocha, a Madrid, "és molt accessible i està molt bé" i demana que es faci el mateix amb la parada de Sants.
La majoria dels taxistes no creuen que el suplement de 2,10 euros que s'ha afegit des de l'arribada de l'AVE a l'estació sigui només la culpable de la falta de clients. Simplement "no hi ha tant de volum de gent com s'esperava i s'han triplicat el nombre de taxistes", diu Enrique Mesa. Però el sobrepreu sembla haver atemorit part de la clientela en un entorn amb força oferta de transport públic. El Tomàs, taxista des de 1980, recorda que els taxistes sempre havien tingut suplement. Però des que tenen dos dies de festa, fa més o menys cinc anys, es van treure. "Si la gent es queixa és perquè Sants és l'única estació de trens de Barcelona on hi ha suplement i no hi estan acostumats", opina.
Més barat que a l'aeroport
I els executius, fins ara la majoria dels usuaris de l'AVE, tampoc es queixen. Ja que l'aeroport, l'alternativa als trens, aplica un suplement de 3,10 euros als taxis, i la carrera mínima (incloent-hi el suplement) és de 15 euros. El problema sorgeix quan els usuaris habituals de Rodalies agafen el taxi i troben que al preu anterior s'hi han afegit dos euros i mig més. Així, molts opten per agafar el metro o s'arriben fins al carrer Numància, on no hauran de pagar suplement.
En canvi, altres taxistes, com en Jordi Viltró, generalitzen la pèrdua de clients. "Cada vegada el taxi s'agafa menys. I ara que estem a finals de més, la gent té més despeses i encara és pitjor", diu mentre fa temps a la parada de l'estació espolsant les estores del cotxe. Acostumat a fer carrer, lamenta que ara "som molts els que anem a l'estació seduïts per la clientela de l'AVE, i ens trobem de braços plegats".

1 comentari:

Anònim ha dit...

potser també arribarà el dia en què haurem de pagar més si volem que ens atenguin en Català. Quina vergonya de societat que tenim!!

albert
Palamós