El
festival projecta alguns films ja estrenats disponibles a diverses biblioteques
i ofereix activitats paral·leles d’entrada lliure
Des
del passat dia 25 d’octubre i fins el proper diumenge 4 de novembre es celebra
a Barcelona la desena edició del festival de cinema i documental musical In-Edit Beefeater. Enguany, coincidint amb la
primera dècada de vida del certamen, a més de la principals novetats del
gènere, es projecten a les sales barcelonines un bon nombre de títols ja
estrenats en edicions anteriors i alguns dels clàssics del documental musical,
ja que a través dels vots populars, l’In-Edit ha confeccionat una llista dels
100 millors films de la història.
Aquesta
edició també rendeix un merescut homenatge a una figura clau per entendre el
documental i el cinema de temàtica musical en les últimes dècades: Julien
Temple. Al costat de Don Letts, el
britànic es va convertir en un dels cronistes audiovisuals de l’explosió punk
al Regne Unit i des de llavors ha protagonitzat una carrera irregular però
definidora del gènere. Algunes de les seves creacions que es poden veure durant
aquests dies a Barcelona ja porten força temps disponibles i, moltes d’elles,
es poden trobar a les biblioteques. És el cas de Joe Strummer: Vida y Muerte de un Cantante (2007) que aprofundeix sobre la vessant més personal del
desaparegut líder dels Clash, a través de la mirada d’amics i coneguts. Una
altra de les obres claus de Temple, The Great Rock’n’Roll Swindle (1980), no projectada al festival, també està disponible
al catàleg de les biblioteques. Però per poder veure l’última creació del
britànic, London The Modern Babylon, caldrà
passar per caixa.
A
banda del cicle dedicat a Julien Temple, dins del Top 10 dels 100 millors títols
triats pels seguidors del festival, estan també disponibles gratuïtament els
històrics Don’t Look Back (1967) de
D.A. Pennebaker sobre la gira anglesa de Bob Dylan del 1965 -escollit el millor
documental de la història segons la votació-, The Last Waltz (1978), un concert de The Band filmat per Martin
Scorsese, i el convuls pas dels Stones per Altamont a Gimme Shelter (1970).
Entre
la resta de títols recuperats, destaquen Joy Division (2008), de Grant Lee, un documental de format clàssic de la
banda de Manchester i el seu líder Ian Curtis, i Let’s Get Lost (1988) el retrat del rei del jazz californià Chet Baker.
Aquesta
edició del festival també combina les projeccions amb altres activitats
paral·leles d’entrada lliure que es fan a l’Auditori de la Facultat de
Comunicació Blanquerna, com un col·loqui sobre música i política, una masterclass del mateix Julien Temple i
projeccions especials de les edicions de l’In-Edit que s’han fet a Xile o
Brasil, entre altres.
*Publicat al portal digital La Cultura no Val Res juntament amb Cesc Guimerà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada