dijous, 24 d’octubre de 2013

La història darrera l'anunci


Últimament el meu mur de Facebook s'omple d'anuncis que la gent vol compartir. Sembla que els de màrqueting han trobat el filón en fer anuncis a mode d'historieta que siguin emotius, graciosos o espectaculars, que agradin a la gent i que aquests els viralitzin per la xarxa. Ja no només importa impactar al target adequat sinó impactar... 

Així que m'he posat a buscar anuncis, com aquell qui no vol la cosa, i sí, n'hi ha que vendre no sé si venen (perquè desenganyem-nos, darrera un anunci hi ha una finalitat comercial) però com a història funcionen molt bé.

El que em va motivar a buscar, l'anuci d'una càmera de vídeo d'aquestes que agraden tant als esportistes. Imatges dignes de Summits of My Life d'en Kilian Jornet.



L'anunci de la companyia telefònica tailandesa True Move H que ha fet la volta al món. Va tenir més de 10 milions de visites en una setmana al Youtube.



I parlant de Kilian Jornet... aquest anunci que protagonitza, amb la veu en off de la seva mare, sempre el recordo. "Potser no el vam portar massa al cine o als parcs d'atraccions, però ja ens encarregàvem de portar-lo a veure un altre tipus d'espectacles".



El mercat automobilístic també s'ha posat les piles en això dels anuncis. I a part de BMW amb el seu Be water my frien o ¿T'agrada conduir?, marques més assequibles, com Clio, fan anuncis com aquest.



El irlandesos de la cervesa Guiness surten del tòpic de la festa i l'amor, molt diferents d'Estrella Damm, i poden fer coses molt sensibles.



Però buscant, el que m'ha quedat clar és que els tailandesos són els reis dels anuncis plorera i sentimentaloides! (Deixant de banda els anunics de malaties, fundacions, etc. que sempre són més suceptibles de la llàgrima...)



1 comentari:

Remorada - Purple Prose ha dit...

Quan era petita feien un programa setmanal a la tele sobre els Clio Awards i ens encantava! hi ha anuncis que són una meravella *-*