Primer van ser els proverbis, després les frases cèlebres de filòsofs clàssics com Sòcrates i Plató, més tard van popularitzar-se les dites de cantants reconeguts com Frank Sinatra o John Lennon i, a partir d’aquí, ja tothom va atrevir-s’hi. El vídeo de Steve Jobs fent un discurs de graduació als alumnes de la Universitat de Stanford amb el seu Stay Hungry, Stay Foolish va esdevenir viral. El proverbi s’apoderava de la imatge i passava a fer-se vídeo. Es van popularitzar els TED com a Ideas worth spreading i empreses com Mr. Wonderful feien de la frase inspiradora el seu negoci.
Mentre passava tot això, Twitter, l’eina de microblogging que ja no
necessita ni presentació, anava agafant més i més força. A la vegada que els
coach, i accions com Action for Happiness (una iniciativa interessantíssima
iniciada al Regne Unit que us recomano totalment) es popularitzaven.
Ara, les xarxes socials ja són imprescindibles a les nostres vides; ja no
només per informar-nos, sinó per fer networking, relacionar-nos i, sobretot, inspirar-nos
i deixar anar el nostre “jo” més autèntic (encara que alguns l’utilitzen per
emmascarar-se). I en Franc Carreras és una d’aquesta persones que ha sabut
donar una utilitat extra aquesta nova eina.
Amb més de 110.000 seguidors a Twitter, aquest ex-directiu de Sony Music a
Nova York i actualment consultor, mentor de start-ups i professor de màrqueting
a ESADE, ha fet del seu compte @franccarreras la
seva carta de presentació. Twitteja sobre noves tecnologies, lideratge digital,
màrqueting i, sobretot, ha fet de l’etiqueta (hastag en argot twittaire)
#andaveycrea el seu segell personal.
I com que “qui sembra, recull”, ha recollit les 99 frases amb hastag
#andaveycrea més compartides a twitter en un llibre titulat, com no, #andaveycrea (la
frase 100 la deixa que l’escrivim nosaltres mateixos).
Es tracta d’un llibre molt àgil, a primera vista senzill. Però, com amb
tot, l’èxit rau en la senzillesa de les petites coses ben fetes. Ben fetes
perquè és un llibre auto-editat i auto-il·lustrat amb Notegraphy, una App que permet “tunejar”, donar
forma, color, etc. els escrits a les xarxes socials. Sí, una App ideal per fer
marca digital.
#andaveycrea es tracta doncs d’un clar exemple de que en Franc Carreras sap
de què parla: és un self-made man digital en tota regla. I no cal dir que el
passat Sant Jordi #andaveycrea va triomfar: senzill, barat, però bon regal
assegurat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada